نسوز آوران آترا 

نسوز آوران آترا از  سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در زمینه  تامین و تجهیز نیازمندیهای صنعت نفت ، گاز ، پتروشیمی و نیروگاهی آغاز کرد. این فروشگاه با توجه به توانمندی های خاص خود در بالا بردن کیفیت و پایین آوردن قیمت تمام شده محصول ، کسب رضایت مشتریان را جزو الگوهای اصلی خود قرار داده است. 

از جمله فرآورده های نسوز پرکاربرد می توان به پارچه نسوز ، نخ نسوز ، پارچه نسوز ،تفلون نسوز، ورق نسوز ، واشر نسوز ، پتو نسوز ،  سیلیکون،  میکا ،  فایبرگلاس ، پتو نسوز و سرامیک نسوز اشاره کرد که هر یک نیز انواع مختلفی دارد. در این مقاله بیشتر با سیلیکون نسوز 

سیلیکون چیست؟

سیلیکون ها ترکیباتی مصنوعی هستند با تنوع زیاد در شکل و کاربرد، معمولا مقاوم در برار حرارت و لاستیکی شکل هستند. سیلیکون نسوز انواع مختلفی دارد مانند ورق سیلیکون نسوز ، پارچه سیلیکون نسوز ، انواع شیلنگ سیلیکونی نسوز ، سیلیکون اسفنجی ، مفتول سیلیکون نسوز که هر یک کاربردهای خاص خود را دارد. در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد.

پارچه نسوز سیلیکونی
 پارچه نسوز سیلیکونی تا ۳۵۰ درجه سانتی گراد از خود مقاوت حرارتی  نشان می دهد و کاربرد فراوانی در  صنایع مختلف دارد. 

شیلنگ سیلیکونی
شیلنگ های سیلیکونی قادر به تحمل دماهای بالا در بازه ۱۰۰- تا ۲۵۰+ درجه سانتیگراد هستند. شیلنگ سیلیکونی استحکام کششی خوبی دارد و مقاومتش در برابر پارگی در طولهای مختلف زیاد دارد.

ورق سیلیکون نسوز

ورق سیلیکون به دلیل مقاومت حرارتی ، خاصیت انعطاف پذیری مناسب و نداشتن هیچگونه عوارضی برای سلامتی انسان جهت استفاده در محیط های حرارتی و محیط هایی که با مواد غذایی یا دارویی تماس دارند مناسب است.

سیلیکون اسفنجی

سیلیکون اسفنجی  ماده ای بسیار عالی برای ساخت گسکت و هم چنین پَد محافظ می باشد. این محصول بهترین ماده برای ساخت واشر درزگیری سفارشی و لایه گذاری که نیاز به تراکم مواد نرم باشد می باشد. 

مفتول سیلیکون

این مفتول ها برای محافظت از سیم ها و کابل ها کاربرد فراوانی دارند و مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و می تواند تا ۶۰۰ ولت ولتاژ برق و ۲۰۰ درجه حرارت را تحمل کند.

نوار سیلیکون نسوز

نوار سیلیکون نسوز (Silicone Tape) در دو نوع اسفنجی و لاستیکی با سختی ۶۰ با سه مقطع گرد، مربع و مستطیل تولید می شود.

چسب سیلیکون نسوز

چسب سیلیکون نسوز  چسبی بدون بو با خواص ویژه است . این چسب در برابر تنش ها و فشار زیاد مقاوم است و  می تواند حرارت های بالا تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند.

وارنیش نسوز سیلیکون و فایبرگلاس

وارنیش نسوز سیلیکون و وارنیش فایبرگلاس عایق های حرارتی و برودتی هستند که برای عایق بندی سیم کشی ، قطعات الکتریکی و حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پارچه نسوز 

پارچه نسوز ، پارچه هایی هستند که از الیاف نسوز ، همچون فایبرگلاس ، فایبرسرامیک ، آرامید (کولار) ، گرافیت و… بافته میشوند . پارچه های نسوز انواع مختلفی دارند که در ادامه هر یک را به صورت مختصر توضیح داده می شود.

برزنت نسوز

برزنت نسوز یا پارچه نسوز برزنتی دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی می باشند ، همچنین این برزنت ها  در شرایط نا پایدار تا ۱۲۶۰ درجه سانتی گراد دما را تحمل می کنند.

پارچه نسوز کربن

پارچه نسوز کربن  از الیاف خالص کربن ساخته می شود.سختی بالا، استحکام کششی بالا، وزن کم، مقاومت شیمیایی بالا و تحمل درجه حرارت بالا تا حدود ۴۵۰  درجه سانتی گراد  و انبساط حرارتی کم از مشخصه های این محصول می باشد.

پارچه آزبست

پارچه نسوز آزبست یا برزنت آزبستی از الیاف آزبست نسوز بافته شده است و برای درزگیری و عایق کاری استفاده می شود.

پارچه نسوز سرامیکی

پارچه نسوز سرامیکی از نخ الیاف سرامیک با کیفیت تولید شده است و مقاومت حرارتی آن ها به ۱۲۶۰ درجه سانتیگراد می رسد که مقاوم ترین پارچه موجود در برابر حرارت است.

پارچه نسوز فایبرگلاس فویل دار

پارچه نسوز فایبرگلاس فویل دار  پارچه ای از جنس فایبرگلاس با پوشش آلومینیوم که باعث مقاومت بیشتر و انعطاف پذیری  پارچه می شود و تحمل حرارتی آنرا بالا می برد.

پارچه و نوار فایبرفلون

پارچه فایبرفلون از پلیمر PTFE در یک طرف و سیلیکون مقاوم در برابر حرارت در طرف دیگر ساخته شده است.

پارچه نسوز سیلیکونی

 پارچه نسوز سیلیکونی تا ۳۵۰ درجه سانتی گراد از خود مقاومت حرارتی نشان می دهد .

پارچه نسوز فایبرگلاس

پارچه نسوز فایبرگلاس (Fiberglass Cloth) نوعی از الیاف فایبر گلاس به صورت فیبر است که با پلاستیک تقویت شده است. فایبر گلاس از انواع مختلف پشم شیشه ساخته شده و تشکیل شده از سیلیس و سیلیکات با مقادیر مختلفی از اکسید های کلسیم و منیزیم .

پارچه نومکس

نومکس نام تجاری یک پارچه نسوز ، ضد حرارت و ضد شعله ی ساخته شده توسط شرکت دوپانت است .به لحاظ فنی پارچه نومکس ترکیبی از پلیمر پلی آمید آروماتیک است .

 

پارچه نسوز آرامید

هنگامی که یک تولید کننده یا سازنده ی مواد دنبال یک فیبر مصنوعی که مقاومت حرارتی بالا ، ضد شعله و نیاز به استحکام کششی زیادی داشته باشد دو ماده کامپوزیتی از شرکت دوپانت با نام های تجاری نومکس (nomex) وکولار (kevlar)  فورا به ذهن خطور می کند.

پارچه نسوز کربن یک جهته UD

مهم ترین دلیل توسعه و پیشرفت در استفاده از الیاف کربنی ، نیاز به پیدایش ماده ای با مقاومت و سختی بالا و وزن کم است.از جمله محصولات پرکاربرد از این نوع پارچه نسوز کربن ، می توان به نخ T300 اشاره کرد. در این کامپوزیت کربنی یک جهته، جهت الیاف در راستای صفر است.

 

فرآورده های نسوز کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. محصولات و فرآورده های نسوز بسیار متنوع و کاربری های خاص خود را دارند. شما برای انتخاب محصول مورد نظر خود می توانید با کارشناسان و متخصصان نسوز آوران آترا تماس گرفته و با مشاوره محصول نهایی خود را انتخاب کنید. 

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت فروشگاه نسوز آوران آترا به نشانی naatra.com مراجعه کنند.